katonjatek.hu blog

Ökodesign, ökotippek, ökomegoldások a mindennapokra. Környezetbarát játékokkal a holnapért. KARTONJATEK.HU hivatalos blogja.

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

KUBUS a kartonkocka

2010.11.10. 22:27 - antiplastik

Címkék: design magyar gyerek környezetbarát gyerekjáték karton ökodesign

Találkoztam egy kedves fiatal lánnyal, Szalai Verával és beszélgetésünk során hamar kiderült, hogy mi a közös bennünk: mindketten imádjuk a kartont!

KUBUS, amiről beszélgetünk, Vera saját tervezésű kartontárgya.
 
- Honnan jött az ötlet, hogy ilyen terméket készíts?
 
- 2008 elején a Karton-Art Kft. design pályázatot hirdetett a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói számára „Lehetetlen, hogy ez papír!” címmel. Ennek kapcsán kezdtem bele kartontárgy tervezésbe.
A kartonlemez könnyű, és hajtogatásával nagy teherbíró képesség érhető el, ezért ideális alapanyag kisgyerekek számára készülő nagy méretű játéknak.
Kísérleteztem vele, különböző térformákat hajtogattam belőle, majd tájékozódtam elsősorban a gyermek- és játékpszichológiában. Foglalkoztam térszemlélettel, színdinamikával, a vizuális képességek fejlődésével (alkotótípusokkal, konstruáló képességgel). Így merült fel bennem a nagy méretű építőkocka gondolata, a fény hatására keletkező reflexek, a színkeverés, a komplementer- és ősszínek használata stb.
Több Kubust készítettem el különböző méretben és színben, majd óvodás gyerekek segítségével teszteltem. A gyerekeket játék közben figyeltem meg, fotóztam a  játékvariációkat, viselkedésüket egymáshoz és a tárgyhoz. A végeredményhez sok kísérletezés és konzultáció vezetett el.
 
- Kaptál elismerést is?
 

A Magyar Alkotóművészek Országos Egyesülete és a Magyar Formatervezési Tanács III. GYERMEK-JÁTÉK országos pályázatán diák kategóriában III. helyezést értem el, a XXIX. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Művészeti és Művészettudományi szekciójának Design tagozatában pedi az első helyen végeztem.

 - Hogyan használható a KUBUS?
 
- A játékszer háromrétegű hullámkartonból készített 30x30x30 centiméteres festett építőkocka.
Elképzelésem szerint az építőkocka 3-8 éves kisgyerekek játéka lehet, emellett a készségek fejlesztésében is szerepet játszhat. Fejleszti például a mozgáskoordinációt, a logikát, a forma- és térlátást. A KUBUS nemcsak játékként, hanem bútorként is használható, rá lehet ülni, bele lehet pakolni. Tárolni is egyszerű, mert könnyen lapra összehajtható.  
Mire a gyerekszoba és a benne lévő játékok elvesztik szerepüket addigra a kartonkocka élettartama is befejeződik. Lakásban, padláson való tárolás, vagy szeméttelepi sors helyett szelektív gyűjtőbe kerülhet, ezáltal a kisgyerek is tudatosan nevelhető a környezetvédelemre.
 

 
 
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kartonjatek.blog.hu/api/trackback/id/tr732440437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Márton Anikó · http://naturkosar.blog.hu 2010.11.21. 16:02:30

Sziasztok!
Szeretném számotokra tovább adni a kreatív blogger díjat!

Tudnivalókról itt olvashattok: t-rend.blog.hu/2010/11/21/kreativ_blogger_dij_nagyon_jo_erzes

Üdvözlettel:
M.Anikó


süti beállítások módosítása