katonjatek.hu blog

Ökodesign, ökotippek, ökomegoldások a mindennapokra. Környezetbarát játékokkal a holnapért. KARTONJATEK.HU hivatalos blogja.

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

Csináld magad! Adventi papírkoszorúk

2010.11.13. 07:09 - antiplastik

Címkék: csináld magad advent újrahasznosítás kreativitás dekoráció

Azt vettem észre, hogy  Karácsony előtti időszakban a legtöbb emberben - vagyis inkább nőben - felszínre a tör az egész évben méltánytalanul elnyomott és elhanyagolt alkotókedv.

De ilyenkor van is mit csinálni!  Adventi koszorú, adventi naptár, lakás feldíszítése, karácsonyfadíszek satöbbi. Elhatároztuk, hogy ezekre a kihívásokra felkínálunk egyszerű, környezetbarát és saját magunk által is kipróbált megoldásokat. Kezdjük az adventi dekorációs koszorúval, amit ajtóra, falra akaszthatunk. Az alábbi koszorúk egytől egyig papírból készültek és minden papír újrafelhasznált - volt már egy előző élete csomagolásként, újságként, vagy ajándékzacskóként.

Ez a lehető legegyszerűbb megoldás. Csomagolópapírból vágott csíkokat kell rácsavarni egy drót vállfából hajlított karikára. Leírás itt.

Papírkoszorú levelekből. Ezt a koszorút én is elkészítettem. Végre felhasználhattam a régóta tárolt, kissé már viharvert ajándékzacskókat, amiket soha nem volt szívem kidobni. Most leveleket vágtam ki belőlük, amiket szép sorban egy kartonkarikára erősítettem tűzőgéppel. Leírást itt találtam.

Az elkészült koszorú:

Ez a koszorú papírcsíkokból készült. Leírása itt.

Kipróbáltam újságpapírból, piros masnival:

 

Személyes kedvencem, a könyvlapokból készült koszorú. Még nem döntöttem el melyik régóta porosodó könyvünk lesz az áldozat.

És még mindig újságpapír:

Gyakorlott origamisoknak ajánlott dekoráció. Hajtogatási útmutató.

Végül pedig egy koszorú azoknak, akiknek sem idejük, sem kedvük nincs papírcsíkokat vagdosni (és idén még a sütést is kihagyják):

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kartonjatek.blog.hu/api/trackback/id/tr762444066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása